A szteroidok növelhetik a vírusos fertőzések és a rák kockázatát, valamint megváltoztatják a személyiséget

Anabolikus androgén szteroidok

A kutatók évtizedek óta azon az állásponton vannak, hogy az anabolikus androgén szteroidok számos megbetegedés kockázatát fokozhatják. Eddigi ismereteink szerint pszichés problémák (eufória, energikusság, agresszió, depresszió, stb.) és fizikai problémák (véralvadási zavarok, érelmeszesedés, mellnövekedés, hajhullás, májkárosodás, stb.) léphetnek fel, ez utóbbiak közé sorolható a rákos megbetegedések nagyobb gyakorisága is. A rosszindulatú betegségek előfordulásának nagyobb kockázatát sokan és sokféle irányból cáfolták, vitatták, tagadták, ami nem csoda, igen komplex kérdésről van szó. Itt volt az ideje, hogy újratárgyalják a témát.

A Southern Cross University (SCU) szakértőkből álló csoportja Dr. Robert Weatherby vezetésével egy hathetes tanulmányba kezdett, amelyből az derült ki, hogy az anabolikus szteroidok használata fokozza a fogékonyságot a virális fertőzések és a rák iránt, ami a hosszú távú és nagyobb dózisú használat “előnyeit” erősen megkérdőjelezi, szerintük mindez akár 50-szer kisebb dózisban (3.5 mg/ttkg/hét), mint ahogyan a szteroidokkal visszaélők használni szokták:

“Even at the doses we gave – 3.5 milligrams per kilogram of bodyweight per week – 50 times less than those commonly used by athletes and bodybuilders”

A duplavak vizsgálatot 24 önkéntesen végezték el, akiket 2 csoportba osztottak be. Az egyik csoport tesztoszteron enantát injekciót, a másik placebo injekciót kapott. A résztvevők szakember felügyelete mellett végezték edzéseiket. Dr. Weatherby elmondása szerint az NK (natural killer sejtek, nullsejtek: igen agresszív természetes ölősejtek, nem specifikusan számos sejtféleséget, pl. daganatsejteket képesek elpusztítani) hatékonysága 20%-al csökkent a tesztoszteront kapó személyek körében.

Mivel ezek a sejtek a beteg, vírusfertőzött, vagy daganatos sejtek elpusztításában játszanak szerepet, a következményeket ki lehet találni. Az immunrendszert a nehéz edzések jelentette stressz is már eleve megterheli, ráadásul az igazán kemény szteroid használók nem 280 mg (80 kg-os testépítőnél 80 kgx3.5 mg) vagy 420 mg (120kgx3.5 mg) tesztoszteront, vagy más anabolikus szteroidot használnak hetente, hanem grammos mennyiségeket, ami további hatékonyság csökkenést, gyengülést idézhet elő. Oooooooopá! Szívás nem? A lényeg, hogy a koxolók jelentősen nagyobb kockázatnak vannak kitéve a fertőzések és daganatos megbetegedések tekintetében, mint az átlagos súlyzós edzést végző naturál sportoló.

READ  Anabolikus Szteroidok - A hosszú kúrák mítoszának bukása?

A kutatók úgy találták, hogy a szteroidok változásokat idézhetnek elő használóik viselkedésében is, csökkentve az emberek iránt érzett empátiát. Úgy tűnik, hogy más drogokkal ellentétben, amelyek csak rövid ideig változtatják meg a hangulatot, a szteroidok a normális esetben stabil személyiséget változtatják meg. A “roid rage”, a kokszolástól keletkező agresszív viselkedés létezése tehát realitás, még ha a szteroid használók többsége nem is válik tömeggyilkossá, csak seggfejjé. A személyiségváltozás a beszámíthatóságot is befolyásolhatja, mivel a használó nem képes teljes mértékben felelőséget vállalni tetteiért.

Vélemény:

Az immunrendszer gyengüléséről először egy rendszeresen naposimot szedő ismerősömtől hallottam, aki tizenéves korában kezdte az “ipart”, de már évek óta gyakran visszavetették fejlődését a légúti és egyéb fertőzések, veseproblémák. Ő ezt a kapcsolatot a betegségek és a “tömegnövelő tabletták” között (16-17 évesen ezt még így emlegette) valósnak vélte. Úgy tűnik igaza és persze balszerencséje volt, hiszen egyes emberek nagyobb adagoknál sem tapasztalnak hasonló jelenségeket.

A viselkedés változását a szteroidok használatának következtében mindenki megfigyelheti a termekben és a szórakozóhelyeken – bár vannak, akik nagyon kedves és szimpatikus emberek tudnak maradni a szteroid használat ellenére is. Átfedések persze lehetnek, sok eleve agresszív és deviáns ember kezd el szteroidokat használni. A kísérlet során azonban egyáltalán nem erről volt szó. A személyiség változása reális veszély. Lehetőség szerint kerüljük az anabolikus androgén szteroidok használatát!

Publikálva: “SCU study reveals serious side effects of performance enhancing drugs”. http://www.scu.edu.au

Kutatók: Dr. Robert Weatherby, Dr Sonya Marshall-Gradisnik, Ms Rosanne Coutts, Mr Rudi Meir, Mr Shane Rogerson